Over ambitie en potentiële werkgevers enthousiasmeren over het fenomeen bloggen

Pix' Daily confessions

8

‘k zoek een baan. En ik solliciteer heel gericht op functies in allerhande richtingen, of het nu op gelijkwaardig niveau is of niet, lager of hoger, ik probeer echt op alle fronten weer aan de bak te komen. Ik probeer – wegens een hoge score aan collega-sollicitanten – zo origineel mogelijk te schrijven en te reageren op een vacature.

Zo’n twintig jaar geleden werd ik altíjd uitgenodigd voor tenminste een kennismakingsgesprek, dat duurde totdat ik ongeveer 40 jaar oud werd. De laatste tijd dus niet meer. Ik ben 47 jaar oud (en een half).

Mijn angst is het afgelopen jaar – mede door de mogelijkheid van zoekmachine Google om jezelf te laten ‘vergeten’ – gegroeid over wat een potentiële werkgever zou kunnen denken over de blogger in mij.

Wat ik van mensen – die niet bloggen – begrijp is dat ze het hele begrip ‘blogosphere’ wat wanstaltig vinden. Ze begrijpen de zucht niet om alles op te schrijven, ze begrijpen de wil om alles ‘lukraak’ met elkaar te delen ook niet. Met andere woorden, zij die bloggen zijn in principe ‘rare’ mensen. Als deze gedachte ook heerscht onder potentiële werkgevers dan ben ik nergens meer.
Ik weet het echter niet zeker.

Op zich is dat alleen al een blogniche waard: ‘Hoe bereik ik met mijn ambities een razend enthousiasme bij toekomstige en potentiële werkgevers over het fenomeneen bloggen?’

Het kan toch niet zo zijn dat alleen in de communicatie- en marketingwereld bloggers worden gewaardeerd en beloond?

Post-navigatie:

Wat je niet wil missen:

8 thoughts on “Over ambitie en potentiële werkgevers enthousiasmeren over het fenomeen bloggen

  1. Ik ben blij dat ik al een baan heb ;-). Ik schrijf weinig over mijn werk en als ik het doe laat ik niet het achterste van mijn tong zien.. Da’s het nadeel van niet-anoniem bloggen..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Scroll Up